Carcasa lămpii este realizată sub forma unui pistol din plastic. În interiorul carcasei există o lampă xenon cu un sistem electronic de declanșare și un sistem optic simplu sub forma unui obiectiv de focalizare și a unui reflector. Impulsurile care controlează funcționarea lămpii sunt preluate din sistemul de aprindere. Lampa este alimentată de la bateria mașinii.
Lampa este utilizată pentru a verifica și regla unghiul de avans al aprinderii la motoarele pe benzină.Reglarea corectă a unghiului de avans al aprinderii în conformitate cu recomandările producătorului motorului asigură că motorul atinge puterea maximă cu un consum specific specific de combustibil. Pentru a funcționa corect, un motor cu ardere internă are nevoie de cantitatea potrivită de combustibil, aer și scânteie electrică, ceea ce face ca amestecul să se aprindă în poziția optimă a pistonului din cilindru. Producătorul motorului determină momentul de aprindere specificând valoarea unghiului de aprindere în grade în raport cu punctul de cotitură superior (GZP) al poziției pistonului în cilindru. Acest lucru este, de obicei, cu câțiva pași înaintea GZP. Compararea scalei gradate de pe carcasa ambreiajului cu semnul de pe volantul ambreiajului în lumina lămpii stroboscopice permite determinarea unghiului de avans al aprinderii în timpul funcționării motorului.